Typ dödslinjedag

Det är darrande nära nu, men som i (nästan) alla akademiska sammanhang har dödslinjen förskjutits något. Min plan är att redigera under morgondagen och ”lämna in” ett utkast imorgon kväll. Eller allra senast söndag. På måndag ska det skolas in. Inte jag. Men en av de tvärhandshöga medlemmarna i familjen.

Dödlinjen har kunnat flyttas något eftersom vi inte har någon diskutant till slutseminariet. Ingen panik. Det ordnar sig nog. Äntligen har det dock kommit ett semi-positivt besked. En mycket trevlig och kompetent forskarinna från Norge har visat sig intresserad och med en kalender som kanske kan tillåta en resa till grannlandet. Men. Hon kan inte kolla kalendern till fullo förrän på tisdag. Eller tirsdag som det heter på Norska. Jag väntar andäktigt.

Nu ska jag andäktigt närma mig mitt snart till 80% klara manus. Har en del att stå i under dagen om planen ska hålla.

Kommentera!

