Dagen då jag inte redigerade

Jag är gräsänka, barn och man har rest till Finland. Och jag skulle sitta hela dagen och redigera mina händer blodiga. Manuskriptet utskrivet, favoritpennan framtagen. Jag sov till elva. Satt en timme med datorn. Gick till centrum, handlade lite. Luktade lite på blommorna på vägen hem. Tittade på film. Tvättade en maskin. Filosoferade över att huset känns väldigt tomt. Och så var dagen över. Över.

Hur långt hann jag? Tja, ett par sidor kanske. Förvisso högkvalitativ omskrivning. Typ varenda mening var jag inne och kladdade på. Men det känns ju lite lumpet. Mitt humör ligger på nivån nu-lägger-vi-det-här-manuset-i-skrivbordslådan-glömmer-bort-det-och-ägnar-oss-åt-något-annat. Kan dock avslöja att jag tänkt en del på avhandlingen, om jag ska vara ärlig.

Okej. Jag har en ny chans på lördag. Då. Då ska jag uträtta storverk!

3 kommentarer on “Dagen då jag inte redigerade”

  1. Myra Windahl skriver:

    Sätt dig på ett café med en stor kopp (te/kaffe/läsk). Då är det lättare att koncentrera sig!

  2. Gunnika skriver:

    Ojojoj, vad jag känner igen mig i det du beskriver! Man har miljarder tankar om hur mycket man ska hinna med på en dag, men knappt 10% blir gjort…. Men du har en chans nästa lördag, go for it! Jag håller med Myra, lämna hemmet. Det bara distraherar!

  3. skrivaom skriver:

    Tack till er båda. Jag får försöka med ett fik. Bibliotek har jag också märkt är bra för arbetsmoralen. 🙂


Kommentera!

