Jag längtar

Jag längtar efter skrivandet. Okej, till viss del skriver jag väl, lite smågnet med en konferensartikel. Det läsande för hela slanten just nu. Jobbmässigt kommer maj allra mest handla om undervisning och handledning. Nästa vecka ska jag ta mig igenom fem exjobbsrapporter för att bedöma om de är opponeringsbara.

Sen kanske jag får börja skriva på avhandlingen.

Privat längtar jag efter skrivandet också. Jobbet har börjat inkräkta på min tågresa och jag är stressad. Hade också tänkt ta en paus från Torpet för att sen börja redigera. Nu väntar jag på en hel dags redigering för att komma igång på riktigt. Det är kanske naivt. Kanske ska jag angripa problemet på samma sätt som mitt skrivande, ta en stund här och där, annars blir det väl aldrig av.

Samtidigt har min hjärna uppenbarligen inte slutat fungera, för den kommer upp med berättelser på alldeles egen hand. Övergripande idéer eller bara detaljer här och där. Men knappast på Torpet, nej, det är andra idéer. Jag försöker värja mig, ska göra klart det här första innan jag går under ytan med nästa stora projekt.

Kommentera!

