Inte så pjåkigt för en söndag

Jag skriver sällan på helger. Men där helgen lyckade jag skriva lite både igår och idag. Hurra! Så här kommer lite ordräkning. Det är nära nu. Jag kanske har två eller tre kapitel kvar att skriva. Jag har ändrat slutmålet, både i antal ord och slutdatum. Det borde inte var så svårt att bli klar snart, bara jag lägger manken till.

Fatta, jag har skrivit mer än 60K (mer eller mindre) sammanhängande ord.

Sen får texten vila lite, innan jag redigerar en första gång. Jag har en hel del saker jag behöver kolla upp också, lite efterforskning i bland annat försäkringsfrågor. Efter det, då blir det till att skicka manuset till provläsare. Någon som känner sig hugad?

4 kommentarer on “Inte så pjåkigt för en söndag”

  1. Myra Windahl skriver:

    Hej, jag provläser gärna ett kapitel! Kul att det flyter på, är även jag på de två sista kapitlena. Fast sedan måste jag tillbaka till början igen och rota… Raderade precis 250 ”ju” ur manuset…

    • skrivaom skriver:

      Det är väl det jag är rädd för, ett evigt redigerande i cirklar. Men någon gång måste man bli klar. Ska ha dig i tankarna när jag känner mig redo att dela ut min bäbis. 🙂

  2. Gunnika skriver:

    Shit vad du är bra! Själv har jag fullständig skrivartorka för tillfället. På alla plan, både i jobbet och på andra uppdrag.. Snustorrt. Ökentorrt. Sandpapperstorrt. Gulp…

    • skrivaom skriver:

      Du får inte vänta på inspirationen, det är mitt enda tips. Bara sätta dig och skriva. Och när det gäller jobbet brukar det bli lite vakuum efter liccen. Det släpper.


Kommentera!

