Så länge jag inte skriver är det väl inte vänsterprassel?

Jösses vad det ska vara svårt att skriva just nu! Jag kommer igång, känner flyt, och så tappar jag allt igen. Den här gången var det helgen. Det är svårt att hitta skrivtid på helgen för mig helt enkelt. Jag kanske bara ska acceptera att det inte blir något skrivet på helgerna. Sen har vi haft en dag med huvudvärk följt av en dag utan tågresa och med återkoppling på ett manus som en kompis skriver. Men det var kul!

Dessutom drömde jag en helt fantastisk dröm i helgen, som jag har burit med mig och utforskat i ett par dagar. Vilket uppslag till en alldeles ny berättelse. En, tja vad ska jag kalla det, en science fiction i svensk miljö. Det är första gången jag ens haft den minsta lilla aning om att det skulle kunna gömma sig sånt där star trek i min lilla skalle. Men, jag ska nog inte vänsterprassla allt för länge. Dags att återvända till det manus jag jobbar med just nu, och spara den här söta karamellen till framtiden. Jag får bara hoppas att inte myrorna får tag på den. Over and out.

2 kommentarer on “Så länge jag inte skriver är det väl inte vänsterprassel?”

  1. Gunnika skriver:

    Spännande! Nu blir jag ju nyfiken! Och hur fasen lyckades du att KOMMA IHÅG drömmen? Det har jag aldrig klarat av…

    • skrivaom skriver:

      Jag har alltid drömt mycket, i vissa perioder mer. Många gånger minns jag bara en känsla, eller så är jag helt enkelt sur när jag vaknar. 🙂 Men ibland, ibland bär jag med mig drömmar hela dagarna. Ibland kan jag få deja vu-känslor, och så är det en dröm jag minns. 🙂

      Man kan tydligen träna upp sånt här, börja med att skriva upp allt du minns, direkt när du vaknar.


Kommentera!

