Svacka

Jag har hamnat in grop, en sån där som är svår att ta sig ur. Lite av entusiasmen, nej, det var fel, mycket av entusiasmen över mitt skrivprojekt har gått upp i rök. Det kan ha att göra med att jag är hemskt trött. Och att jag så sakteliga har börjat grubbla på avhandlingen. Det är som om en massa skrivenergi går in i avhandlingen, fast jag inte tänker på den hela tiden. Det är i och för sig bra om det blir mer avhandling, men det vore tråkigt om jag tappar det andra skrivandet. Igen.

När det gäller torpet har jag kommit på en del saker som löser en del problem jag har haft. Trovärdighetsproblem. Tyvärr innebär det att jag måste gå in och ändra lite här och där och det är ju så tråkigt. Skriva om. Usch. Sen skulle jag nog behöva ta ett rejält grepp med papper och penna och skissa lite på helheten. Jag skriver bara en massa korta snuttar, och jag skulle behöva rådda lite. Jag är inte ett dugg sugen på det just nu. Blä. Februari är det också. Typiskt. Jag gillar inte ljuset. För mycket ljus.

Kanske ska skriva ett brev istället…

4 kommentarer on “Svacka”

  1. Gunnika skriver:

    Vet hur du känner dig kompis! Hela jävla januari var en djup svacka för mig. Allt kändes dötrist, och jag var helt obeskrivligt trött precis hela tiden. Men så plötsligt så hände det något (vet inte vad, kanske att jag blev frisk till exempel) och nu känns allt skitbra och det produceras saker hej vilt åt höger och vänster, både på jobbet och i äventyrsbranschen…! Så med detta vill jag bara säga, håll ut! Det kommer att vända så småningom! Och om du är trött, vila, skit i att göra något vettigt på ett tag. 🙂

  2. skrivaom skriver:

    Tack Gunnika! Precis vad jag behövde höra.
    Kram!

  3. Myra Windahl skriver:

    Håller med! Ta det lugnt ett tag, det är bra att få distans till det man skriver. Det blir bättre då. Och tusen tack för breven! Men vi ligger visst i otakt…


Kommentera!

