Vilken grej!

Jag är så nöjd att jag bestämde mig för att ställa upp i A Month of Letters, även om det är svårt att mygla till sig tid att skriva brev också. Dels har det varit väldigt givande att skriva, för hand, långsamt. Dels har det varit sjukt givande när någon blir glad för att de får post. Som min vän Gunnika som till och med skrev ett blog-inlägg om det. Hon är dock ödmjuk, jag kallade henne inte bara knasboll, jag skrev också i brevet att hon inspirerar mig. Sist men inte minst har jag blivit så himla glad, uppspelt och rörd över det (enda) brev jag fått (hittills). Det var från en kär vän som jag inte träffar tillräckligt ofta, och det var ett filosofiskt brev om stora förändringar i livet. Många tankar väckte det brevet, även långt efter att jag hade svarat honom.

Så även om ni inte ställer upp i utmaningen, utmanar jag er att skicka åtminstone ett handskrivet brev under februari månad. Kommentera gärna här om ni gör det!

Mitt skrivande på torpet-projektet då? Jorå, sörru, så att…

 

4 kommentarer on “Vilken grej!”

  1. Gunnika skriver:

    Jajamän, jag kommer att skriva ett handskrivet brev i februari! Jag ska bara norpa åt mig lite tid så är det praktiskt taget i post-rymden! 🙂

  2. Ekorrarna skriver:

    Ett stort tack till vår anonyma (?) vän för KORRespondens och tips om ekorrmatare. Vi har tagit upp förhandlingar kring inköp av dylika och hoppas på en positiv utgång. Sedan tidigare förhandlar vi om vattenkärl med uppvärmning för att ha tillgång till friskt vatten året runt. Där går diskussionerna trögt och vi kommer snart att ta till stridsåtgärder i form av kottkrig.

    För ekorrarna
    KORRnelius Herkulesson


Kommentera!

