Skrivarmingel

Igår byttes skrivartiden ut mot middag med mina skrivarkompisar Margareta och Stefan med påföljande skrivmingel anordnat av Ann Ljungberg. Jag strålade i glansen av massa människor som fått böcker utgivna och författare i blivande. Det var en hel del intervjuer, presentationer och tips som delades ut och jag i alla fall blev helt klart pepp!

Tyvärr fungerar kameran på min mobil uselt, så istället för att lägga upp en suddig bild av Ann som bara syns som en svart siluett mot en mörk bakgrund så får jag istället länka till bloggare som hade mer sinnesnärvaro och bättre kameror, Pernilla Alm och Simona Ahrnstedt. Simona hade jag mod att gå fram till och prata med, jag slukade hennes bok innan jul, två gånger på raken. Det ni!

En annan person som också fick stå på scenen och som jag sen pratade med var AC Collin, aka Kreagrafen. Så nu har hon ett ansikten på en av dem som vann hennes tröjor. Anna-Carin pratade om fiction profiler, och att möta sitt manus i en terapisession.

Idag är jag lite trött. Men mycket mycket inspirerad!

Edit:

Susanne Boll, som också pratade under kvällen har gjort den mest ypperliga sammanfattningen, så jag länkar den också!

4 kommentarer on “Skrivarmingel”

  1. Göran Redin skriver:

    Tack för senast. Så kul att du kollat in min blogg. De senaste veckorna har jag (förutom att fira jul och nyår) koncentrerat mig på att redigera Boken. Jag förstår att du också använder Scrivener, min räknare står på 100.691 ord och för varje dag blir det några ord färre 🙂 Återstår ”bara” tre kapitel att skriva, men först måste jag ringa och boka träff med en vilt främmande människa i Finspång. Av alla ställen. Vi hörs/Göran

    • skrivaom skriver:

      Jag gillar hur du skriver Boken med stort B. 🙂 Jag är helt förälskad i Scrivener, tänker till och med använda den till mitt avhandlingsarbete…
      Att prata med främmande människor är kul, och du har en mycket bra anledning! Lycka till!

  2. Margareta skriver:

    Elina, Tack för att du gjorde det möjligt för mig med skrivkalendern och framför allt att jag fick delta i mingelkvällen igår. Det var sååååå bra och intressant. Jag kom till insikt om vad mitt skrivande ska leda till och det känns lugnande och skönt. Må bra.
    Kram och vi hörs och ses Margareta


Kommentera!

