Jag har en plan #2

Jag har länge tänkt att jag skulle skriva det här inlägget. Men jag hittar hela tiden sätt att smita runt det, som mitt första inlägg om  att planera, där jag smet ut via yrkesdörren. Idag tänkte jag ta tjuren vid hornen. Avslöja en dröm, för att göra en parafras av ett blog-inlägg en vän till mig skrivit. Hon la i och för sig ut en varning strax efteråt, men jag chansar ändå.

Det kan ju tyckas att läget inte är optimalt, med småbarn och avhandlingsarbete, men jag tänker banne mig försöka. Nu kommer avslöjandet: Jag har satt upp ett mål att skriva klart ett råmanus på en berättelse jag gått och funderat på av och till sen 2009. Målet är till slutet av juni 2012. Sen får jag se vad som händer. Med det målet måste jag skriva en sisådär 500 ord om dagen. Vilket oftast går ganska bra, jag skriver på pendeltåget hem från jobbet, eller på kvällarna när nattningskarusellen äntligen har stannat. Det borde gå.

Så nu vet ni vad jag håller på med.

Jag har faktiskt kommit en liten bit på vägen, till och med gjort lite efterforskningar i ett bakomliggande ämne. Skaffat mig några skrivarkompisar och ett skrivverktyg som faktiskt inspirerar. Fått ner de första 10 000 orden på hårddisken. Det borde gå.

Det som fick mig att till slut sätta de här orden på pränt var Ann Ljungbergs skrivadventskalender, i dagens lucka skriver hon just om att blogga. Det känns ju knappast som om jag vårdar mitt (icke-existerande) varumärket med mitt bloggande. Jag hoppas bara att någon kan bli inspirerad på samma sätt som jag blir inspirerad av de skrivbloggar jag läser.

Jag kanske borde hitta på ett skrivprojektnamn, så ni kan följa mitt skrivande av råmanuset. Hm… Torpet. Det här är bara början.

2 kommentarer on “Jag har en plan #2”

  1. Gunnika skriver:

    Heja heja! 500 ord om dagen! Det är bra, om man siktar högt så kommer man någonstans! Klart att det kommer att gå! Jag tror stenhårt på dig. Och förresten, om man skriver en så bra lic som du skrev så kan du banne mig plita ner en story också (samtidigt som du skriver en lika bra doktorsavhandling!) Nobelpriset 2013?

    • skrivaom skriver:

      Tack Gunnika!

      Jag behöver alla uppmuntrande heja-rop jag kan! Jag ska minsann hålla koll på din bok-dröm jag med! Vad är väl en liten sketen bok när man äventyrat varje helg i ett helt år Det kallar jag uthållighet!

      Kram


Kommentera!

