Tidningen Skriva Nr 1

Jag vet inte om det är ett bra omdöme, men igår kväll la jag mig i sängen med den klara föresatsen att bara bläddra lite, sen släcka och sova i hyfsad tid. Det slutade med att jag läste hela tidningen från pärm till pärm (om man kan göra det med tidningar). Jag är nöjd att jag passade på att teckna en helårsprenumeration när jag ändå var i farten.

Layouten på tidningen är käck, men inte för rörig. Alla artiklar har minst en helsida (förutom sidan om uppsnappat) och är markerade med en färgad rubrik uppe i ena hörnet, så man vet vad man läser och kan slå lite i tidningen. Det var en bra blandning av tips-sidor och författarporträtt. Längst bak fanns en frågespalt, där författarcoacher svarar på läsarnas frågor.

Jag lusläste nästan allt, och gillade det mesta. Det jag läste mer kursivt var blogg-skolan (jag har ju uppenbarligen redan lyckats sparka igång en wordpress-blog) och D.I.Y-delen, en lite skämtsam sida om hur man når ut om man blivit refuserad. D.I.Y-delen blev lite för krystad för min smak.

Dessutom gillade jag att det var väldigt fina fotografier i tidningen, speciellt de som tillhörde intervjun med Susanna Alakoski.

Citat ur tidningen som jag kommer att ta med mig:

”Jag är värd mitt eget skrivande”
(Artikeln om småbarnsår, sidan 43)

”… det är de som inte ger sig som till slut blir författare. Så envishet och disciplin är nog den oslagbara kombinationen.”
  (Susanna Alakoski, sidan 17)

Om man nu vill prenumerera och vara med från början är det hög tid att slå till, tidningen är slut på Pressbyrån och de gick just ut på Facebook att det bara finns 50 ex kvar.

Mitt exemplar kommer jag hålla hårt i.

Kommentera!

