Första kurstillfället!

Japp, så är det avklarat. Det första kurstillfället i skrivarkursen jag anmält mig till. Min första reaktion var, oj så många människor som är så duktiga på att skriva, och jag… och där tänkte jag sluta den meningen. Jag bestämde mig sen för att inte jämföra mig (i alla fall inte så mycket) och istället försöka bli inspirerad av de andras ordvänderi!

Fantastiskt kul var det i alla fall. Här finns några av de texter jag skrev under skrivövningarna. Kursen arrangeras av Medborgarskolan och vår kursledare heter Helga Härle. Det är en distanskurs, så det mesta av arbetet blir hemma, inklusive att läsa andras arbeten och kommentera via en kurswebb. Men det är också tre träffar då vi ses, vilket jag tycker är bra.

Kommentera!

