Nu börjar jag på riktigt

Jag har faktiskt, inte förrän nu, känt någon dragning till bloggandet. Vilket på sätt och vis är lite lustigt, med tanke på att jag har en halv flyttlåda med dagböcker undangömd på okänd ort. Men nu, här i min andra föräldraledighet, tog tanken form.

Jag vill få fart på mitt skrivande igen.

Vilket skrivande, kanske vän av ordning undrar. Vilket som helst svarar jag.

Jag sitter hemma och har ingen tid att smygbörja på avhandlingsarbetet eller artikelskrivandet. Det finns inte tillräckliga tidssjok för det. Men jag kan omvandla min nervösa energi genom att skriva om mitt ickeskrivande av avhandlingsarbetet. Jag vill också hitta tillbaka till mitt alldeles egna skrivande. Må det vara poesi, prosa eller bara fritt skrivande i största allmänhet. Och det tänkte jag också skriva om. Kanske kan jag inspirera mig själv, eller någon annan att ta tag i det igen. Och oavsett om det gäller mitt yrkesmässiga skrivande, eller det privata, skulle jag verkligen behöva bli bättre på att skriva om och inte bara spruta ut ord utan tanke.

Så, då var det förklarat. Då finns bara en fråga kvar. När ska jag hitta tid till det här?

2 kommentarer on “Nu börjar jag på riktigt”

  1. Anna H skriver:

    Kul Elina! Ser fra emot att följa dig här! Kram Anna


Kommentera!

